27264

Автор(ы): 

Автор(ов): 

4

Параметры публикации

Тип публикации: 

Доклад

Название: 

A model to control a queue in a voice self-service portal with fast and slow servers (Модель управления очередью в речевых системах самообслуживания с быстрыми и медленными приборами)

Наименование конференции: 

  • 3rd International Conference “Problems of Cybernetics and Informatics” (PCI’2010, Baku)

Наименование источника: 

  • Proceedings of the 3rd International Conference «Problems of Cybernetics and Informatics» (PCI’2010, Baku)

Город: 

  • Baku

Издательство: 

  • Institute of Cybernetics of ANAS

Год издания: 

2010

Страницы: 

239-243
Аннотация
In this paper, we consider mathematical models for analysis and optimization of call centers of modern architecture having a self-service facility on the base of computer speech recognition. In such centers, service is provided by both operators and self-service ports. It is shown that the optimal policy for queue control improves service characteristics.

Библиографическая ссылка: 

Фархадов М.П., Петухова Н.В., Ефросинин Д.В., Семёнова О.В. A model to control a queue in a voice self-service portal with fast and slow servers (Модель управления очередью в речевых системах самообслуживания с быстрыми и медленными приборами) / Proceedings of the 3rd International Conference «Problems of Cybernetics and Informatics» (PCI’2010, Baku). Baku: Institute of Cybernetics of ANAS, 2010. С. 239-243.