8478

Автор(ы): 

Автор(ов): 

4

Параметры публикации

Тип публикации: 

Доклад

Название: 

A Model to Control a Queue in a Voice Self-Service Portal With Fast and Slow Servers

Наименование конференции: 

  • Проблемы кибернетики и информатики

Наименование источника: 

  • Материалы конференции «Проблемы кибернетики и информатики» (Баку, 2010)

Город: 

  • Баку

Издательство: 

  • ELM

Год издания: 

2010

Страницы: 

239-243
Аннотация
In this paper, we consider mathematical models for analysis and optimization of callcenters of modern architecture having a self-service facility on the base of computer speechrecognition. In such centers, service is provided by both operators and self-service ports. It isshown that the optimal policy for queue control improves service characteristics.

Библиографическая ссылка: 

Фархадов М.П., Петухова Н.В., Ефросинин Д.В., Семёнова О.В. A Model to Control a Queue in a Voice Self-Service Portal With Fast and Slow Servers / Материалы конференции «Проблемы кибернетики и информатики» (Баку, 2010). Баку: ELM, 2010. С. 239-243.